Saturday, December 18, 2010

Taman Negara Pahang : Part II

Semalam aku sampai di Taman Negara lebih kurang pukul 1430hrs dari Cyberjaya. Perjalanan menaiki bas agak meloyakan. Nasib baik 'Event Committee' melayan kebosanan dengan tayangan 'IP Man' 1 dan 2 dari koleksi DVD cetak rompak mereka.

Tempat penginapan yang disediakan adalah Rain Forest resort. Terletak di Kuala Tahan 800 meter dari jeti ke Taman Negara.

Hujan menemani aku sepanjang hari semalam dan hari ini. Manakala aktiviti yang tersedia adalah seperti

Rapid shooting : Separuh nyawa hilang akibat semput. Jadi aku bukan 'master' dalam adegan 'blowing'.

Treasure Hunt : Menarik dan berpeluang mengenali penduduk setempat.

Night Safari : Aku musykil kenapa orang-orang sini memanggilnya sebegitu. Ianya adalah ladang kelapa sawit semata-mata dan tidak ada kehidupan safari di situ melainkan beberapa ekor anjing, kucing dan berkawan-kawan lembu. Kamu tidak akan rugi jika tidak mengambil tempat dalam acara ini.

Canopy Walk : Aku serik!

Bukit Terisek : Aku sangat serik

Yang pasti, Keindahan alam Flora dan Fauna di sini berjaya menyelesaikan masalah kepenatan kamu. Hirupan oksigen 'fresh' yang tak mungkin kamu dapat di Kuala Lumpur boleh membuatkan jantung kamu tersenyum lebar.

Sekarang aku melepek di dalam bilik untuk berehat seketika sebelum aktiviti 'Survivor' bermula.

'Survivor' memerlukan aku memakai seperti orang asli! aku mungkin menyarung jeans Levis dan baju 'Nike' Kenapa? Ya! kerana orang-orang asli di sini segak-segak belaka! Adalah satu penghinaan kepada mereka jika aku hanya menutup kemaluan aku dengan daun-daun hutan dan berkaki ayam.

Oh! jangan lupa 'Aloy Fried Chicken' kerana rasanya amat sedap berbanding 'KFC' atau mungkin aku terlalu penat dan kebulur, jadi semua makanan rasa hebat termasuk lipas dan cicak sekalipun.....

No comments:

Post a Comment