Thursday, December 23, 2010

PMR oh PMR

Jawapan yang paling 'macho' dari bekas murid tingkatan 3 berambut senget menutup mata ala-ala bulu punggung ayam jantan nenek aku di kampung.

Aku : Ceria saja muka hari ni ? Mesti score PMR kan? Dapat berapa A?

Dia : Tak lah bang, kita hidup mesti ceria selalu (sambil menyenget-yengetkan kepala untuk membetulkan kedudukan jambul).

Dia : Dapat 3C, 3D dengan 2E je. A orang lain dah ambil semua.


Aku tengok dia dalam-dalam, ada bakat jadi mat rempit ni. Harap-harap dia tak menikam mati siapa-siapa di kemudian hari.

Tapi dunia ini bulat. Tuah manusia tiada seorang pun tahu. Samaada kamu ataupun aku, kecuali Tuhan yang satu.

Jadi aku berfikiran positif yang dia akan menjadi seseorang suatu hari nanti. Ada je orang yang tak pass SRP jadi menteri, jutawan kontraktor kelas F pun ada. Kenapa tidak dia? disebalik jambul senget itu, tiada siapa yang tahu tuahnya.

P/S : Tahniah kepada semua calon PMR yang mendapat keputusan cemerlang. Tolong jangan pandai 3GP, buang anak, bunuh orang mahupun lari mengikut kekasih. Kami mengharapkan kamu untuk memimpin di generasi akan datang.


No comments:

Post a Comment