Wednesday, December 1, 2010

Gol!

Siapa tak kenal futsal. Sukan paling popular di dunia. Sukan untuk semua tak kira miskin kaya atau tua muda. Yang kaki bangku turut tak ketinggalan. Dalam futsal kita dapat kawan baru, boleh tunjuk skill gentel yang tak ke mana dan boleh sumbat gol cantik. Cuma yang tak syok kalau kita yang 'GOL!' ketika bermain.

Selain kehendak Ilahi yang menetapkan ajal maut, Wa syak arwah Shamrin meninggal akibat faktor stamina.

Wa banyak kawan-kawan jenis sampai padang terus terjun dari motor tak menyempat dah nak mengentel bola. Tak sampai 5 minit dah terkulai tepi longkang sebab nyawa di hujung tongkeng. Ni semua kes nak kejar azan maghrib punya pasal. Wisel penamat bagi kutu-kutu Taman Guru.

Nak main sukan yang melibatkan kederat dan nyawa ni perlulah sekurang-kurangnya 10 minit untuk panaskan badan. Warm up dan streaching lebih kurang. Messi yang level dunia pun warm up sebelum main. Takdenya dia turun bas terus main. Kerja gila tu semua.

Sayangilah keluarga anda. Futsal ialah sukan menyihatkan badan bukan tempat nak membunuh diri. Panaskan badan secukupnya sebelum main. Yang merokok tu, buat extra sikit kasi cun-cun.

Al-Fatihah buat arwah Shamrin dan takziah buat keluarga beliau.

P/S : Wa main sebiji macam Messi. Score tadi pun macam Villa. Sumpah!

No comments:

Post a Comment