Thursday, December 9, 2010

Hujan

Kalau hujan mesti mood aku jadi blues. Otak ligat flashback 10 - 20 tahun lepas. Mungkin ada sejenis cecair dalam otak yang 'trigger' sistem flashback ni. Tapi lepas dikaji balik, aku rasa puncanya ialah hujan datang dengan sejenis bau yang unik. Bau yang buat otak aku teringat memori silam. Kamu jangan tanya, sebab aku tak pasti apa nama saintifiknya, tapi aku istilahkan ianya 'sindrom bau hujan'. Bau yang tak pernah berubah sejak aku kanak-kanak sampailah sekarang. Baunya standard. Pergilah ke mana pun, kamu akan dapat bau yang sama.

Bila dah start flashback ni satu kerja pun tak jadi. Memang tak ada function 'stop', 'pause' atau 'forward'. Itu memang pe'el dia. Sebab itu aku menyampah kalau blues hari hujan ni. Otak jadi lembab!

Selain daripada itu, hidup aku hari ni macam biasa. Simple dan tak ada yang special. Esok orang sibuk bercuti, aku tetap kena kerja. Harap-harap esok janganlah hujan. Kalau tak, sah-sah tak jadi satu menda. Asyik nak blues je.....

No comments:

Post a Comment